Årets sidste tema ‘Fritidens paradokser og ambivalenser’, tager fænomenet ‘fritid’ under behandling.
Temanummeret kaster lys over, hvad fritid er og bliver til i pædagogiske institutioner og menneskers livssammenhænge.
🔎Artiklerne zoomer ind på fritidsliv, som det spiller sig ud for unge i anbringelse, for ældre mennesker, der lever deres liv på botilbud, for børn i fritidsinstitutioner og for forældre til børn på efterskole. Et af nummerets gennemgående temaer er spændingen mellem forestillinger om frihed og selvbestemmelse, de pædagogiske og institutionelle grænser for denne frihed, og hvordan fritid fyldes ud og gøres nyttig gennem f.eks. fritidsarbejde eller læringsaktiviteter.
Læs hele temanummeret her
Støt DpT
DpT drives af en frivillig redaktion, der bruger mange timer på at udvikle temanumre og redigere artikler. Siden 2020 har tidsskriftet været digitalt og frit tilgængeligt, men der er fortsat udgifter til hjemmeside, layout og administration. For at sikre tidsskriftets fremtid har vi brug for, at de mange læsere bidrager. Vi opfordrer derfor dig som bruger af DpT til at opretter dig som støttemedlem med et årligt bidrag på 200 kr. Læs mere her