graphical design element, fragments in shades of green

Glæd dig til det kommende nummer, der tager fænomenet ‘fritid’ under behandling

Det kommende nummer af Dansk pæda­go­gisk Tids­skrift, med temaet ‘Fritidens para­dok­ser og ambi­va­len­ser’, tager fænomenet ‘fritid’ under behandling.

Tema­num­me­ret kaster lys over, hvad fritid er og bliver til i pæda­go­gi­ske insti­tu­tio­ner og men­ne­skers livssammenhænge.

🔎Artik­lerne zoomer ind på fri­tids­liv, som det spiller sig ud for unge i anbrin­gelse, for ældre mennesker, der lever deres liv på botilbud, for børn i fri­tids­in­sti­tu­tio­ner og for forældre til børn på efter­skole. Et af nummerets gen­nem­gå­ende temaer er spæn­din­gen mellem fore­stil­lin­ger om frihed og selv­be­stem­melse, de pæda­go­gi­ske og insti­tu­tio­nelle grænser for denne frihed, og hvordan fritid fyldes ud og gøres nyttig gennem f.eks. fri­tids­ar­bejde eller læringsaktiviteter.

Tema­num­me­ret forventes at være online omkring jul🎄