Bedre sammenhæng i sundhedsvæsenet gennem øget samarbejde på tværs
af faglige og organisatoriske skel har længe stået højt på den sundhedspolitiske
dagsorden. Den seneste uddannelsesrevision (2016) af sundhedsprofessionsbacheloruddannelserne formaliserede således krav om
tværprofessionelt og tværsektorielt samarbejde. I denne artikel undersøges, hvordan praktikdelen af uddannelserne har mødt opgaven. Artiklen inviterer til en diskussion
om, hvorvidt sundhedsvæsenets udfordring med sammenhæng løses
gennem uddannelsesudvikling, og opfordrer til højere grad af inddragelse
af praksisviden i kommende reformer. Læs artiklen her
Er du glad for DpT´s artikler og temanumre? Husk, det er altid muligt at give et bidrag via vores mobile pay løsning her. Bidrag går til, at DpT´s artikler publiceres online.
Siden 1. januar 2020 har tidsskriftet været digitalt, og artiklerne er tilgængelige på hjemmesiden. Men der er stadig udgifter, der skal dækkes til hjemmeside, grafisk layout og administration. Hvis Dansk pædagogisk Tidsskrift skal overleve på længere sigt, har vi brug for, at tidsskriftets mange læsere bidrager. Selv små beløb fra mange gør en stor forskel!