Vi dyrker analysen og dykker ned maskinrummet. I dette temanummer er der refleksioner over – og eksperimenter med – analyser. Formålet er at genoverveje og nytænke den kritiske analyse af pædagogiske forhold.
Læs med her
Siden 1. januar 2020 har DpT været digitalt, og artiklerne er frit tilgængelige på hjemmesiden. Men der er stadig udgifter, der skal dækkes til hjemmeside, grafisk layout og administration. Hvis Dansk pædagogisk Tidsskrift skal overleve på længere sigt, har vi brug for, at tidsskriftets mange læsere bidrager. Selv små beløb fra mange gør en stor forskel! Du kan give et bidrage via MobilePay på 910914.
Foreningen bag udgivelsen af Dansk pædagogisk Tidsskrift er en almennyttig, velgørende forening, hvis formål er at fremme og at deltage i den offentlige debat om pædagogiske og uddannelsespolitiske emner. DpT drives af en frivillig redaktion, der lægger mange timers arbejde i at udvikle temanumre og redigere artikler til tidsskriftet. Redaktionen bruger tid og energi på at kvalificere og publicere skarpe og relevante pædagogiske analyser.
Redaktionen finder det vigtigt at understøtte det skrevne ord med inspirerende grafik og hele tiden udvikle nye læseroplevelser.