DpT ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår og vi afslutter året med det sidste temanummer .
Diskussioner af klasse har de seneste årtier været fraværende i den offentlige debat og i forskningen. Det er en udbredt forestilling, at klassesamfundet hører fortiden til og at klasse ikke længere er en relevant analytisk kategori.
De seneste år er diskussionen af klassesamfundet dog re-aktualiseret af forfattere som sætter spot på hvordan klasse stadig er med til at forme vores liv – forskelligt. Med dette temanummer undersøger vi derfor spørgsmål om klasse i pædagogiske kontekster .
Læs mere her
Bemærk også artiklen uden for tema Tidsmestring i familien samt tidligere artikel uden for tema Ungdomspædagogisk klubarbejde i storbyen og husk, du kan sende artikler ind uden for nummer, hvis du har arbejdet med noget spændende.
Vi glæder os til 2025, hvor der kommer temanumre om:
- Fysisk og psykisk vold
- Tidens betydning
- Snyd, bluf og anden uddannelsesaktivitet
- Borgerperspektiver i pædagogisk forskning
Ønsker du fortsat at kunne læse DpT‘? Husk, at din støtte til vores arbejde er afgørende.
Støt os her