graphical design element, fragments in shades of green

Nyt tema­num­mer “Spørgsmål om klasse” 2024#4

DpT ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår og vi afslutter året med det sidste temanummer .

Dis­kus­sio­ner af klasse har de seneste årtier været fra­væ­rende i den offent­lige debat og i forsk­nin­gen. Det er en udbredt fore­stil­ling, at klas­se­sam­fun­det hører fortiden til og at klasse ikke længere er en relevant analytisk kategori.

De seneste år er dis­kus­sio­nen af klas­se­sam­fun­det dog re-aktu­a­li­­se­ret af for­fat­tere som sætter spot på hvordan klasse stadig er med til at forme vores liv – for­skel­ligt. Med dette tema­num­mer under­sø­ger vi derfor spørgsmål om klasse i pæda­go­gi­ske kontekster .

Læs mere her

Bemærk også artiklen uden for tema Tids­me­string i familien samt tidligere artikel uden for tema Ung­doms­pæ­da­go­gisk klu­b­ar­bejde i storbyen og husk, du kan sende artikler ind uden for nummer, hvis du har arbejdet med noget spændende.

Vi glæder os til 2025, hvor der kommer temanumre om:

  • Fysisk og psykisk vold 
  • Tidens betydning
  • Snyd, bluf og anden uddannelsesaktivitet 
  • Bor­ger­per­spek­ti­ver i pæda­go­gisk forskning 

Ønsker du fortsat at kunne læse DpT‘? Husk, at din støtte til vores arbejde er afgørende.

Støt os her