graphical design element, fragments in shades of green

Nyt tema­num­mer: Tidens betydning i pæda­go­gi­ske institutioner

Så er vi ude med et nyt tema­num­mer. Et tema­num­mer der under­sø­ger tidens betydning i pæda­go­gi­ske insti­tu­tio­ner. Artik­lerne viser, hvordan tempo, rytmer og tids­struk­tu­rer præger hver­dags­liv, soci­a­li­se­ring og vur­de­rin­ger af børn og unge. Tid fungerer som et orga­ni­se­rende og moralsk princip, tæt vævet sammen med sam­funds­mæs­sige idealer om det gode børneliv og den gode elev. Gennem analyser af sko­lestart, uddan­nel­sers tempo, feri­e­prak­sis­ser, mind­ful­ness og onli­ne­un­der­vis­ning belyses tidens formative og dif­fe­ren­ti­e­rende kraft. 

Læs tema­num­me­ret her

HUSK – hvis du er glad for at læse vores artikler og vil bidrage til, at DpT bevares for fremtiden, kan du støtte os her