Meningstab og meningsdannelse i velfærdsuddannelsen
Tema
- Meningstab og meningsdannelse i velfærdsuddannelserne – status, art og historie
Mette Pless, Michael Paulsen, Jakob Ditlev Bøje - Meningstab og meningsdannelse i lærer- og pædagogprofessionerne – proletarisering, indskrænkning af mening og ‘ond’ optimisme
Jakob Ditlev Bøje, Dion Rüsselbæk Hansen, Bjørn Ribers, Michael Paulsen - Hvad betyder klasse, køn og etnicitet for de velfærdsprofessionelle uddannelsers status?
Jan Thorhauge Frederiksen - ”Vi kan ikke få øje på, hvad var meningen?”. Om professionshøjskole-underviseres oplevelse af mening og meningstab
Martin Blok Johansen - Tid til uddannelse – en uddannelsesetnografisk analyse af dyrlægestuderende og sygeplejestuderendes oplevelse af ’gøremålstravlhed’
Vibeke Røn Noer, Anita Lyngsø, Camilla Kirketerp Nielsen - Kunsten at skabe uddannelse fuld af mening og dialog – et studie af uddannelse i og med kunst og æstetik
Lise My Engrob Adamsen, Astrid Kidde Larsen Nørgaard, Michael Nygaard Sander - Skolens formål
K.E. Løgstrup - De to kulturoverleveringer – bemærkninger til K. E. Løgstrup: Skolens formål
Mogens Pahuus
Artikler udenfor tema
- Kvalitet, relevans og effektivitet på universiteterne
Katja Brøgger og Miriam Madsen - Dannelse på lærepladsen
Arnt Louw og Katrine Thea Pløger Nielsen - Hvem tilhører læreplanen? – spørgsmålet om lokalt ejerskab i implementeringen af Den styrkede pædagogiske læreplan i fire kommuner
Thyge Tegtmejer, Kaare Werner Nielsen, Lasse Stenmann Ellebæk, Janni Tofte Langerhuus, Morten Huusfeldt, Kim Jerg
Anmeldelser
- Review essay: Subjektive følelser – et objektivt vilkår i pædagogisk arbejde
Kim Rasmussen - Farvel til de pædagogiske skønmalerier og velmenende idealer
Steen Nepper Larsen