Kunst, politik og pædagogik
Tema
- TEMAINDLEDNING: Kunst, politik og pædagogik
Temaredaktionen, Marta Padovan-Özdemir og Søren Langager - ARTografiske fortællinger
Lisbeth Haastrup, Mette Berndsen og Irene Ucini Jørgensen - Kunst og pædagogik i et postmigrationssamfund
Marta Padovan-Özdemir - “Hvem er jeg?” – en undersøgelse af kunstens betydning for identitetsudviklingen hos udsatte unge
Mette Rold, Mostafa Yamil og Thomas Bille - Demokratisk dannelse – mellem kunst og pædagogik
Bennyé D. Austring og Mikkel Snorre Wilms Bosen
Pædagogikkens glemmebog
- Indledning
- Kunst som negation: om Adornos Æstetisk teori
Simon Nørgaard Iversen - Dobbelte spor. Socialpædagogik, kunst og æstetik – et essay
Søren Langager
Artikler udenfor tema
- Den psykopolitiske, den kønspolitiske og den radikale
Jeppe Oute, Stinne Glasdam & Ottar Ness - Når de har været til eksamen, så er de tilbage igen
Line Togsverd
Anmeldelser
- Pædagogiske tænkere. Bidrag til empirisk uddannelsesforskning
Alexander von Oettingen (red.) - Æstetik og pædagogik
Martin Blok Johansen (red.) - Inklusion og eksklusion. En grundbog
Kirsten Elisa Petersen og Janne Hedegaard Hansen (red.) - Den videnproducerende skole – gentænkning af viden, fag og organisation
Andreas Granhof Juhl, Søren Willert, Katrine Copmann Abildgaard og Tobias Berggren Jensen - Overvågningskapitalismens tidsalder. Kampen for en menneskelig fremtid ved magtens nye frontlinje
Shoshana Zuboff - Pædagogik mellem skole og fritid. Grundbog til pædagoguddannelsen
Trine Ankerstjerne (red.) - Kollaborativ professionalism: Når samarbejde fører til bedre læring for alle
A. Hargreaves, & M.T. O’Connor